Povinně zveřejňované informace

  • Název
    Obec Jívka
  • Důvod a způsob založení
    Obec Jívka je v souladu s § 1 zák.č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů základním samosprávným společenstvím občanů. Tvoří územní celek a je vymezen územím hranic obce.Obec Jívka je veřejnoprávní korporací, tedy právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Má vlastní majetek a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících. Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území. Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů a při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a dalších normách právního řádu České republiky.
  • Organizační struktura
    Obecní úřad:

    Starosta obce: Gangur Jiří
    Místostarosta: Hrubý Martin
    Ekonom: Behrová Petra
    Administrativní pracovník: Vohníková Lesana

    Organizace zřízené obcí:
    Příspěvková organizace:
    Mateřská škola,Jívka
    statutární zástupce: Gangurová Ladislava

    Obecní knihovna

  • Kontaktní spojení
    Kontaktní poštovní adresa :
    Obecní úřad Jívka
    Jívka 42
    542 13 Jívka

    Adresa úřadovny pro osobní návštěvu :
    Obecní úřad Jívka
    Jívka 42
    542 13 Jívka

    Úřední hodiny :

    Pondělí: 08:00 – 11:30 12:15 – 16:00
    Úterý: 08:00 – 11:30 12:15 – 15:00
    Středa: 08:00 – 11:30 12:15 – 16:00

    Telefonní čísla:
    +420 499 897 931 (starosta – kancelář)
    +420 776 249 700 (starosta – mobil)
    +420 499 897 140 (administrativní pracovnice)

    Číslo faxu:
    +420 499 897 931

    URL:
    http://www.jivka.cz

  • Číslo účtu
    1303684379/0800
  • IČO
    00 277 983
  • DIČO
    CZ 00 277 983
  • Dokumenty
    • Úřední deska
    • Vyhlášky a předpisy
    • Rozpočet
  • Žádost o informace
    Požádat o příslušné informace je možné na podatelně obecního úřadu.
  • Příjem žádostí a jejich podání
    Podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí je možné na podatelně obecního úřadu.

    Osobní podání:
    na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí: 08:00 – 11:30 12:15 – 16:00
    Úterý: 08:00 – 11:30 12:15 – 15:00
    Středa: 08:00 – 11:30 12:15 – 16:00

    Telefonické podání: +420 499 897 140
    Poštou na adresu: Obecní úřad Jívka, 542 13 Jívka 42
    Elektronicky na e-mail: obec.jivka@tiscali.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
    Elektronicky datovou schránkou: k4vapph
    Elekronickou podatelnou

    V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

    • komu je žádost určena,
    • jaká konkrétní informace je požadována,
    • kdo žádost podává.

    Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

    Lhůty pro vyřízení žádosti
    Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
    – do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

    Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.

    Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.

    Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.

    Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.

    Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.

    Příjem a vyřízení odvolání
    Způsob odvolání a jeho obsah:

    • osobně na Obecním úřadě,
    • poštou na adresu: OBECNÍ ÚŘAD JÍVKA, 54213 Jívka 42,
    • formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace,
    • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

    O odvolání rozhoduje:

    • obecní zastupitelstvo – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
    • krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

    O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

  • Sazebník úhrad za poskytování informací
    Položka Sazba
    hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) 300,00 Kč
    fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) 4,00 Kč
    ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů
  • Formuláře
    Formuláře ke stažení naleznete v sekci Formuláře .
  • Návody pro řešení nejrůznějších životních situací
    Popisy postupů (návody pro řešení životních situací) naleznete na portálu portal.gov.cz.
  • Nejdůležitější předpisy
    Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a které upravují další
    práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí.Hlavní právní předpisy, kterými se řídí starosta obce :

    • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 106/1999 Sb o svobodném přístupu k informacím,
    • zákon 128/2000 Sb. o obcích,
    • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších změn a doplňků,
    • zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování), ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 61/1996 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.

    Hlavní právní předpisy, kterými se řídí účetnictví :

    • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších změn a dodatků,
    • zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole),
    • zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších změn a dodatků,
    • zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích ve znění pozdějších změn a dodatků,
    • zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve znění pozdějších změn a dodatků,
    • zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní ve znění pozdějších změn a dodatků,
    • nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě,
    • nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev, ve znění pozdějších změn a dodatků.
  • Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
    o činnosti Obce Jívka v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“),za rok 2014Výroční zpráva je zpracována na základě povinnosti vyplývající z ustanovení §18 InfZ.

    • Počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti – §18 odst. 1 písm.a) InfZ:
      V roce 2014 byla Obci Jívka podána 1 žádost o poskytnutí informace.Tato žádost nesplňovala náležitosti
      dle zákona106/1999 Sb.Žadatel o informaci byl na tuto skutečnost upozorněn a novou žádost již nepodal.
    • Počet podaných odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo její části – § 18 odst. 1 písm. b) InfZ
      V roce 2014 nebylo podáno žádné odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
    • Opis podstatných částí každého rozsudku soudu – § 18 odst. 1 písm. c) InfZ
      V roce 2014 nebyly vydány žádné rozsudky soudů ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí Obce Jívka
      o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace.
    • Výčet poskytnutých výhradních licencí – § 18 odst. 1 písm. d) InfZ
      V roce 2014 nebyla poskytnuta žádná výhradní licence.
    • Počet stížností podaných podle § 16a InfZ, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení – § 18 odst. 1 písm. e) InfZ
      V roce 2014 nebyla podána žádná stížnost podle § 16a InfZ
    • Další informace vztahující se k uplatňování zákona o svobodném přístupu k informacím – § 18 odst. 1 písm. f) InfZ
      V roce 2014 nebyly vyžadovány žádné další informace vztahující se k uplatňování zákona o svobodném přístupu k informacím – § 18 odst. 1 písm. f) InfZ
      Webová stránka www.jivka.cz poskytuje návštěvníkům množství informací o činnosti obce a zároveň se na těchto stránkách umísťují všechny „Povinně zveřejňované informace“ v souladu s požadavkem
      zákona č. 106/1999 Sb.
    • Přehled všech výdajů, které Obec Jívka vynaložila v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle InfZ
      V roce 2014 obec Jívka nevynaložila žádné výdaje v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle InfZ.

V Jívce dne 27.2. 2015 Jiří Gangur – starosta Obce Jívka

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
Kategorie Obecní úřad
Předchozí příspěvek
«
Další příspěvek
»
Wordpress Themes Optimized by SEO Image